Raw Food, або мій експеримент з сироїдства

Закінчуються мої два тижні сироїдства, так що ділюся досвідом!

Перш за все, щоб одразу відповісти на запитання “чому ти це робила?”, відповідаю: я хотіла поекспериментувати! Я давно стежила у інстаграмі і читала різні блоґи, в яких люди ведуть абсолютно інший спосіб життя, ніж я, і мені було цікаво, як це. Так як я експериментаторка в душі, а також люблю все вивчити до подробиць, я  почала з того, що прочитала багато різної літератури про харчування. Та найбільше мене вразили живі люди серед моїх знайомих, які пробігають кілька марафонів за рік, ходять в гори, щодня проводять в спортзалі більше часу, ніж я за цілий тиждень, і при цьому не їдять взагалі нічого з тваринного світу! Вони прекрасно виглядають, вони здорові, позитивні, сильні… от якраз вони мене переконали остаточно, що нічого не станеться, якщо я просто спробую хоч трошки змінити свої харчові звички. Зрештою, я жила так, як я жила, 36 років. Нічого не сталося б, якби я два тижні з цих 36 років провела якось інакше! Тим більше останні років 5 я не можу сказати, що почуваюся ідеально, тому я була психологічно готова щось змінювати на всі 100%!

17361621_10155161093989766_2768992736242757368_n

Які зміни за два тижні?

Через три дні я почала відчувати неймовірну легкість! На мені більше 15 кг зайвої ваги, так що для мене це відчуття було просто давно забутим, якщо відверто! Тому я вирішила продовжувати і далі, бо (якщо чесно, якраз в перші три дні хочеться кави, цукру, хочеться все кинути і забути, а от коли починаються зміни, то є мотивація продовжувати!)

До кінця першого тижня у мене стала просто ідеальна шкіра. Кілька місяців тому у мене на оці з’явилася якась висипка, лікарі абсолютно не знали, що це, і вона мене не турбувала, єдине, що було цікаво, що це таке і я думаю, це були натяки на збої в імунній системі, так от, чи це збіг чи реально їжа, але ця висипка зникла. Залишилися лише одна цяточка, я дуже надіюся, що і вона з часом зникне.

До кінця 2 тижня я скинула близько 5 кг, що для мене теж дуже важливо, як ви зрозуміли. Так що відчуття легкості примножилося! Та не всі обов’язково будуть від цієї системи худнути. Ви будете худнути лише, якщо маєте зайву вагу. Чим більше зайвої – тим більше ви втратите саме в перший тиждень. Та яка б не була вага, вам стане набагато легше за два тижні, це точно!

Взагалі я вирішила для себе робити такі періоди розвантаження кожного сезону, так що влітку знову так поїм!

Як я почала?

Почала я радикально: два тижні їсти лише raw food. Для цього я знайшла собі програму, яка мені припала до серця найбільше, і почалося!

Основою для мене була книжка Джудіти Уіґналл “Raw food and simple detox” (у мене вона на шведській). Там є опис двох тижнів сироїдства. Всі ми знаємо, що detox це трохи маркетинговий хід, але з іншого боку, ви можете про нього думати не як про маркетинг, а як про шанс спробувати щось нове і просто повірити (або перевірити), що для вас це принесе користь. Згадайте, що нещодавно Нобелівку отримали за виявлення і опис процесу виведення продуктів інтоксикації, цей процес відбувається в кожній нашій клітині, є продукти, які цей процес пришвидшують. Плюс, цей процес пришвидшує і стимулює голод! Тому, коли ви не їсте більше 13 годин, ваші клітини починають інтенсивно викидати речовини, які “засмічують” ваш організм.

Отже, за основу у мене була ця книжка про детокс Джудіти, але рецепти і свої знання про правильне харчування без тваринних продуктів я набирала ще з трьох основних книжок. Ось тут ви бачите всі ті книжки, які вели мене ці два тижні, наче справжні дороговказівники. Вони мене давно надихали, ще коли я читала блоги їхніх авторок (тобто книжок ще не було, але блоги були, вони досі є, в них ще більше рецептів, ніж в книжках, всі англійською, всі доступні кожному, але хотілося їм віддячити за натхнення і як тільки ці жінки видали книжки, я одразу їх купила (це особливо стосується тих, що прворуч: Ліддон і Бріттон полонили моє серце ще років 10 тому:)

17523099_10155177302589766_1533590386881102715_n

Щоб почати, я два дні готувалася: спочатку продивилася меню на тиждень (воно є в книжці), потім виписала усі продукти, потім закупила все, і лише коли все було підготовлене на цілий тиждень, я почала саму систему.

Отже, про основні принципи харчування ці два тижні.

(усі рецепти дивіться нижче після опису самого поцесу харчування)

Ранок має починатися з 0,5 л води з лимоном (вода має бути кімнатної температури, тому наливайте її з вечора і вранці вона буде така, як треба!) Потім ви робите один із соків, теж випиваєте 0,5 л, а потім можна з’їсти або чіа-пудинг, або смузі – теж 0,5 л (якщо ви не будете їсти нічого після соку, то треба з’їсти ложку кокосової олії, бо вітаміни з соку зможуть розчинитися лише в жирові, тому і чіа пудинг і смузі мають бути з якимось горіховим молоком або авокадо, щоб містити жир). Після цього їсти не хочеться взагалі до обіду.

На обід можна їсти суп або салат. 

На перекус можна зробити якийсь десерт або з’їсти якийсь фрукт.

На вечерю знову салат або суп.

Я вам опишу деякі рецепти, бо щоб написати про все, що я робила ці два тижні, треба перекласти книжку, це нереально наразі. Я поділюся тими рецептами, які я буду повторювати і надалі, які я найбільше полюбила і які легко приготувати. Одразу вибачте, якщо якись назви українською звучть не так, я це все знаю шведською, мені важко усе перевіряти за вікіпедією, тому вибачте, якщо вам буде інколи звучати не так J Пишу я виключно, бо багато з вас просили мене це зробити. Я не зазіхаю на славу блоґерок, тому не судіть, хоча можете вказати в коментарях, як правильно і я з часом виправлю!

За весь цей час не можна вживати кави і чаю. Пити лише воду! Води буде хотітися просто неймовірно багато! І це норма! Якщо не буде хотітися, то ви мусите стежити, щоб випивати хоча б 2 л води, бо саме вода потрібна для всіх процесів розпаду.

Молоко робіть самі з мигдалю (воно моє улюблене, тому я опишу процес приготування лише його, хоча можна робити з будь-яких горіхів чи зернят за таким принципом)

Усі горіхи треба активізувати! Покласти на кілька годин в воду. Після цього вони стають більш легкими для засвоєння!

Соки (рецепти розраховані на 0,5 л приблизно. Я все робила в блендері, а потім перетирала через сито, щоб був лише чистий сік, так смачно і можна випити без проблем будь-що. Сокодавку для такої кількості було лінь діставати. Просто до рецепту додавайте трохи води, якщо робите не в сокодавці, а у блендері. Деякі продукти я тут не знайшла, тому я їх і не вказую в рецептах).

17424729_10155160600189766_815035197557832262_n

«Для сяючої шкіри» (всі назви надаю, як їх в книжці називають):

2 огірка

1 яблуко

1 червона паприка

«На щодень»

2 огірка

3 стеблини селери

1 лайм (шматками)

жменя шпинату

жменя зеленої капусти

жмуток петрушки

жмуток свіжої кінзи

жмуток мяти (тут жмуток для мене означав кілька гілочок)

17353094_10155161094014766_6845076215408500469_n

«Для крові» (мій улюблений)

2 яблука

1 огірок

2 листка зеленої капусти

0,5 лайма

жмуток мяти

«Для виведення важких металів» (ще один мій улюблений)

2 огірка

2 стеблини селери

1 яблуко

1 лайм чи лимон

жмуток петрушки

жмуток свіжої кінзи

2,5 см коріня імбирю

2,5 см кореня куркуми

В соки я ще додавала іноді спіруліну і хлорелу (починайте з маленьких доз (0,5 ч.л.)

Смузі:

Тут фантазія може бути необмежена, та я поділюся своїм улюбленим, який я роблю ледь не щодня.

300 гр мигдалевого молока

¼ авокадо

1 ст. л. какао

ваніль

4-5 сушених фініків

Все дуже добре збити в блендері (якщо дати менше молока, або більше авокадо, вийде просто супер шоколадний мус)

Чіа-пудинг:

300 гр мигдалевого молока

30 гр чіа

замочити на ніч (нехай стоїть в холодильнику)

Зранку вилити цю масу в блендер, додати 250 гр ягід (я беру заморожені, їх теж на ніч в холодильник для розморозки), все! Можна додати сироп агави чи стевію, якщо хочете солодше.

17264479_10155144954779766_3237327933723920202_n

Салати:

 Табуле:

Дресинг з тахіні:

120 гр тахіні

80 гр води

60 мл соку лимона

2 зубчика часнику

сіль (сіль беріть морську або гімалайську)

перець

перець каєн (можна взяти просто червоний перець, мабуть) на кінчику ножа

Це все змішується в блендері і може зберігатися в холодильнику 5 днів

Саме табуле:

200 гр цвітної капусти чи броколі

жмуток петрушки

24 гр свіжої м’яти

1 великий томат

30 гр розбитого насіння коноплі (подивіться на картинці, як виглядає hepmafrön, це не просто сезам)

2 цибулини

2-3 ст.л. лимонного соку

2 ст.л. оливкової олії

сіль, перець

Процес: в комбайні подрібнюємо капусту так, щоб вона була розміру, як рисинки. Викидаємо все в велику миску, додаємо всі інші інгредієнти, подріблені ножем, додаємо сік, олію, приправи. Поливаємо дрксингом, можна ще додати сметану з кеш’ю (внизу рецепт).

Я все викладаю на листя салату і їм. Це дуже смачно!

17457656_10155177242634766_7559288512659986412_n

Салат з цукіні

1 цукіні (покришене спеціальним ножем як спегеті)

1 великий томат

0,5 паприки

25 гр чорних оливок

20 гр кедрових горіхів

2 засушені помідори

2 ст.л. оливкової олії

1 зубчик частинку

сіль, перець

базилік (1 ст.л.)

свіжий сік лимона

17342531_10155152215469766_5046544430281087124_n

Салат за зеленої капусти

1 жменя зеленої капусти

2 ст.л лимонного соку

морська сіль

1 авокадо

1 яблуко

25 гр грецьких горіхів

2 свіжих або сушених фініків

25 гр оливок

Половину авокадо подрібнити і розімяти з сіллю і капустою, а іншу половину покришити і додати так, не розминаючи (тоді виходить, що вся капуста наче в жирові від авокадо, але можна і так все подрібнити і їсти)

Грецький салат з фети-кеш’ю

140 гр листя салату

135 гр огірків

1 томат

25 гр оливок

0,5 червоної цибулі

фета з кеш’ю

я ще додаю порізані сушені помідори

Дресинг:

2 ст.л оливкової олії

2 ст.л. лимонного соку

1 зубчик часнику

щіпка сушеного орегано

сіль перець

 Фета з кеш’ю:

140 гр кеш’ю замочити хоча б на 2 год

2 ст.л. олії оливкової

2 ст.л. лимонного соку

сіль

17155271_10155148497869766_1066623435352815423_n

Сметана з кеш’ю:

70 гр кеш’ю

120 гр води

2 ст.л. лимону

Це змішуємо в блендері і в холодильнику захолоджуємо. Можна додати ще лимонного соку за смаком.

Салат з грейпфруктом:

Зелена капуста – 2-3 листочки

0,5 Грейпфрукт

30 гр грецьких горіхів (горіхи замочити на 2 год в воді)

1 авокадо

17457480_10155169940429766_8485132558565415256_n

Суп:

450 гр кокосового молока

40 гр броколі

2 ч.л. карі

0,5 авокадо

2-3 сушені фініки

2 ст.л. лимонного соку

3 см свіжої куркуми (корінь) або сушеної і змеленої 2 ч.л.

2 ст.л. подріьненого імбирю

1 зубчик часнику

сіль

Усе в блендері змішали і їмо! Можна підігріти, але так, щоб не кипіло. Для мене це єдиний суп, який справді сподобався! 

Десерти:

На десерт я в основному робила завжди той смузі, що описала вище, або чіа-пудинг. Проте з вами я поділюся рецептом здоровішого шоколаду.

Шоколад з мигдалевого масла:

75 гр кокосової олії

60 гр какао

65 гр мигдалевого масла

1,5 ст.л. березового цукру або стевії або інший підсолоджувач (я люблю сироп агави)

ванільний цукор

Змішати все в блендері до однорідної маси. Вилити все на папір. Посипати 3 ст.л. розбитих зернят какао і 3 ст.л. ґоджі, охолодити в холодильнику. Воно буде як тонка плитка шоколаду.

Мигдалеве молоко:

145 гр горіхів (замочити в воді на ніч)

950 гр води

Можна додати ваніль і (або) сіль (зовсім трошки). Я ж нічого не даю крім води і горіхів.

Збити все в блендері і прогнати через ситечко. Можна зберігати 3 дні в холодильнику.

17309387_10155166304104766_1765788697258908799_n

Я дуже надіюся, що хоч щось з цього всього знадобиться вам, що це все я недаремно писала!

В інтернеті є маса подібних рецептів! У інстаграмі можна фоловити detoxickate, у неї там постійно якись нові ідеї. Так що, якщо є бажання, вперед до експериментів!

 17308828_10155146210779766_1707848934793297499_n

Leave a Reply

